Wednesday, September 29, 2010

Cerita Semalam: Tompok Air

Kelmarin, aku ke Jusco bersama Scarlet Babyson aku untuk mencari kasut atau pun high heel atau pun sandal or whatever u called it. Die punye.

Sebelum itu kami ke Wong Solo. Makan ayam bakar. Die belanja, die cakap sedap.

Aku memang selalu suruh die belanja pun.

Dan tayar motor aku yg kurang kacak termasuk paku. Dahla hujan ni. Macibai.

Scarlet pulak pilih kasut takde satu pun yang suke. Aku cakap ini, itu tak lawa. Kalau mahal baru die cakap lawa, kalau aku yang beli baru die nak. Kannina.

Selepas lepak mamak bersama Mok, kami ke BJ untuk mengambil 'Chamak' yang form gila babi.

Aku, Mok, Chamak isap rokok dalam kereta walaupun hujan. Dan ada Van Cibai Berwarna Biru merempuhi tompok air di MRR2 sejurus itu air menjurus masuk ke kereta Mok.

Chamak: Ko laju sikit Mok kejar van tu.

Scarlet: U, i terminum air tu.

Hahahaha, padan muka.

Sejurus bila mendekati van biru itu...

Chamak: Macibai lu, slow la bodoh, tak nampak air ke habis masuk kena air ni macibai kimak!

Muka pakcik cina tu terkejut. Satu kereta ketawa. Scarlet pun sama.

Hai.. tengok Scarlet aku makin hari makin menawan pulak.

No comments: